torsdag 29 januari 2009

Jag har strippat.. Nåja, inte mig själv då utan den vita soffan i vardagsrummet är strippad.. Vit soffa vs svart katt, oljig make, glassätande barn = tvätta överdrag! Det ska bli spännande se om överdragen passar sen när de torkat..
Detta är en bok som handlar om könsfördelning-könsroller, väldigt intressant läsning! Redan när bäbisar är små delar vi in dem i pojk-/flick-fack, ofta helt omedvetet, från vår sida. Helt klart läsvärd bok!
Denna bok har jag inte läst ännu men jag såg en recension någonstans och jag blev genast intresserad! Bara titeln säger väl allt : "Familjens projektledare säger upp sig" .. Gissa vem av makarna som även går under titeln "Projektledare"?? Haha inte är det då maken.. Nån som känner igen sig? Ja, helt klart ska jag läsa om hur andra kan ha det. ;-}

Sist men inte sämst för det: Jeanne d´arc livings nya magasin!
Först ska jag göra bort mina måsten, sen ska jag låsa in mig nånstans och bara NJUTA av detta verk, åh vad jag längtar!! Jag har tjuvtittat lite och jag tror inte jag blir besviken!

Hoppas ni andra också har nåt att se fram mot idag!!
Kramar!

Inga kommentarer: