söndag 4 januari 2009

Dessa fina objekt hittade vi i golvet på vindan när vi rev upp det för många år sedan.. Ett gammalt paketavi på manufaktur och den gamla snusdosan. Glasögonen har makens farmor haft på den gamla "goda" tiden. Hur hon kunde se genom dem är ett mysterium, nog har optikerna bättre teknik nu än då! Nu är det mesta av julen bortplockat. Det känns både vemodigt och skönt! Det känns nästan lite snopet, är julen redan slut?!
Så här ser mitt hallfönster ut i dag! Jag ska på shoppingrunda i morgon och då ska jag köpa vackra ljus till ljusstaken. Dottern är i behov (?) av nya kläder igen, hon hörs vara i stort sett utan, stackarn..

Min favoritaffär i Skellefteå, Spets & Ting, ska få sig ett besök, det var länge sen sist, flera veckor minsann.. Där finns många fina saker att både beskåda och köpa!


Svärmor ska också få sig ett besök, det var också länge sen vi träffade henne, det ska bli trevligt! Jag har faktiskt en bra svärmor! Nog kan vi ha högljudda samtal ibland men det vore väl inte kul om man hade samma åsikter jämt va?!


Vi hörs och vi ses!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att se de gamla glasögonen, dosan och avin!
Men så vackert ni har det i hallfönstret nu! Lycka till med shoppingen i morgon och hälsa svärmor. Tack för en mycket fin och trevlig blogg!! :-) /UL

Anonym sa...

Hälsa svärmor så gott från oss

Anonym sa...

Jättevacker ljusstake i hallfönstret.
Hälsa svärmor/min kära moster och min kusin./GH

Anonym sa...

Grattis....du har vunnit halsbandet av mig :=)
Vad roligt att fara till Sk-å och Spets och ting, där hittar du säkert en massa roligt.

Kram Pernilla

Tummelisa sa...

Vilken fantastisk ljusstake. Grattis till Din vinst.
Hoppas Du får en trevlig "shoppingrunda" och att dottern "hittar" något att ha på sig, "stackarn".
Tummelisa