torsdag 1 januari 2009

Gott nytt år!
I går var vi på fest hos goda vänner, Å och J, och det var sååå trevligt! Vi har jättekul tillsammans! Våra yngsta barn tycker också om varandra så det blir så lätt att umgås utan knorrande.. De stora barnen spreds för vinden i går, en var här, en var där, och en var ännu längre bort. Tur för mammorna att det finns mobiltelefoner så man kan ha kontakt med barnen fast de inte är i närheten! Tänk på våra stackars föräldrar som inte hade den möjligheten, så oroliga de ska ha fått vara ibland.. Fast åtminstone jag tyckte att de var fåniga, äh, vad kan hända, typ??!
Hoppsan, nu gled jag visst i väg från ämnet..
Som sagt var, så var vi på fest. Vi körde "grönalinjen" ;-}, till förrätt åt vi morotssoppa - en stark historia med räkor och cayennepeppar i, hett och gott! Huvudrätten bestod av creolsk söndagsgryta med mycket grönsaker i. Efterrätten var, min absoluta favoritkaka, morotstårta, underbart gott, smaskens!! Som du ser så blev det mycket morötter och grönt, någon drack t o m päronlikör till kaffet.. ;-))
Mycket prat och tokerier under kvällen!
Lite raketskjutning blev det vid 12-slaget sen körde vi hem och knoppade!
Nu ska vi åka ner till Malå och hämta dottern som sovit hos en kompis, övervakad av hennes föräldrar givetvis.. Tack A-S och P för att ni lät J sova hos er så jag slapp köra ner i natt och hämta henne! Skönt veta att flickorna var/är i trygga händer hos er!
I dag har jag ingen bild att lägga ut men det kanske kommer desto fler nästa gång, vem vet!?
Ha en trevlig dag!
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att fira in det nya året med goda vänner....
God fortsättning och lycka till inne hos mig ;=))

Kram Pernilla