tisdag 6 januari 2009

Denna vackra kruka köpte jag i Skellefteå i går, likaså glaskulorna. Det bästa fyndet gjorde jag faktiskt på Myrorna, ett handvirkat överkast!
Överkastet fick åka tvättmaskin omgående när vi kom hem, och alla missfärgningar gick bort! Tjoho, vilket fynd!


Jag var också in på min absoluta favoritaffär i Skellefteå, Spets & Ting, men jag hittade ingenting som jag bara var tvungen handla.. Lite besviken blev jag allt, jag hade verkligen sett fram mot att hälsa på dem..
Det var mycket julsaker till halva priset, men jag är ju inte intresserad av julsaker nu! Jag är ju less för denna gång!
Men det bästa av allt hände när vi kom hem..
Jag hade vunnit halskedjan hos Pernilla, Huset mitt i byn!!
Lyckan är STOR!!
Måste nu städa lite, någon har slappat ett par dagar och det märks..
Många kramar till er, mina kära vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina fynd du handlade! Det är så vackert med virkade sängöverkast, så vilken lycka att missfärgningarna gick bort i tvättmaskinen :-) Kram UL

Gårdsromantik sa...

Jag brukar alltid kika in på myrorna när jag är i Skellefteå!

Där kan man verkligen göra fina fynd!

Överkastet var superfint.

Tänk vilken tid som lagts ned på det.

Min butik ligger i Kyrkbyn - ned efter bilvägen mot Hägnan - friluftsmuseét.

men du kan väl ringa eller maila när du är på gång - så får du en bättre besskrivning! :-)

Kram Maud

Anonym sa...

Oj så fina saker du köpt och vilket fynd med överkastet. Jag har ett liknande som min farmor gjort...kanske ska leta fram det...Kram UP