måndag 15 december 2008

I går bakade jag anisbröd, eller kusar som vi brukar säga här! De blev så fula så jag kan absolut inte lägga ut någon bild på dem här.. Goda blev de men störtfula! Sonen var hur hjälpsam som helst, han borstade bort överflödigt mjöl och bar ogräddade kusar till mig som stod vid spisen som fjättrad. Sen tog han upp beställning, om någon ville smaka så sockrade han bröden och bjöd runt! Jättekul när barnen blir så delaktiga och framför allt ivriga!
Av ovan nämnda anledning kommer istället för kusbild en bild på min STORA julstjärna i hallfönstret, det ser inte så tokigt ut när man ser hela hallen samtidigt..
Jag gillar när det är mycket, jag är ingen minimalist!
Ha en fin dag alla nära och kära!
Kram!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Som alltid så är det ju insidan, inte utsidan som räknas! Även när det gäller anisbröd!!//UP

Anonym sa...

Vilken härlig stjärna du har i fönstret och visst är det kul när dom små liven vill vara med i baket, vi bakade lussekatter och pepparkakor igår och dottern var med hela tiden även sonen men han var mest intresserad av att provsmaka allt ;)

Testa att gå in på den här länken och klicka sedan på rutan "add your snow....."

Hör av dig om det inte funkar

Kram Pernilla
/www.bloggerbuster.com

Anonym sa...

Oj länken kom visst längst ner!

Anonym sa...

Vilken stor och fin julstjärna som lyser i fönstret! Passar bra till all snö utanför huset./UL

Anonym sa...

Aahh du fick till det?
Snyggt!

Kram Pernilla

Marina fd västerbottning men alltid norrlänning sa...

Underbart fint du har det. Jag önskar att jag kunde fått smaka dina kusar. De är så otroligt gott.
Längtar hem till norr under julhelgen, men jobbet går först i år.