onsdag 3 december 2008

Grankrans


I går fick maken, efter visst påtryck, ett städil! Han dammsög och torkade alla golv på nedre våningen, lyckan är stor! Jag blir gladast i världen när han torkar golven, jag kan ju inte göra det själv så ofta som jag skulle vilja, kroppen strejkar som bekant.. Det har hänt att maken sagt till barnen: nu måste vi städa här för mamma är på dåligt humör! Vipps är mitt dåliga humör bortblåst! Jag blir så mild *ler* i kroppen och knoppen när vi har fint hemma..
På kvällen var jag på kransbindarkurs på skolan här i byn, vi var några kvinnor som samlats där för att få lära oss kransbinderi. Det var faktiskt ganska kul, det ska jag prova fler gånger! Här ovanför kan ni se mitt allra första försök, inte illa va?! Ok, rosetten är lite på sniskan men allt kan ju inte vara perfekt första gången..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tjusigt!

Anonym sa...

Den var fin! /UL