måndag 16 februari 2009

Vinter

Hej alla mina vänner!

I dag måste jag bara få visa så vackert väder vi kan ha det fast vi bor i norra norrlands inland!

Lite väl kallt kanske, men vackert är det!



De här 2 utomhusbilderna tog jag genom köksfönstret för en stund sen, det ser så mysigt ut ute va? Nästan så jag blir sugen på en prommenad, men en titt på termometern gör att jag backar, här har vi -17 och det är -29 grader nere på byn.. Höjdskillnaden märks tydligt så här års.

Denna fina änglaburk som är tänkt till kakaor, har vi maskindiskmedelstabletter i. Lätt tillgängligt på bänken, inte gömda i nåt skåp, så vissa inte hittar dem..


1) Om någon har missat det så kan jag berätta att jag samlar på änglar, fina ska de vara, inte vilket "kraffs" som helst inte.. Jag kanske skulle ta och visa lite änglar nån dag, nån som är intresserad??


Denna underbart fina lykta fick jag av makens kusin när hon och hennes ena barn var här på besök förra helgen! Den är väl för underbar, den lyser helt ljuvligt när jag tänder ljus i den om kvällarna.. Hon, kusinen, har precis snappat vad jag gillar för grejs, hon hittar alltid rätt med sina presenter till mig!! Tack än en gång, jag "älskar" lyktan! (o kudden, o ljusstaken, o......)
2) Om någon har missat det, så kan jag berätta att jag tycker väldigt mycket om att öppna paket! Jag känner mig som ett litet barn om julafton när jag får paket! Det räcker med en liten pralin i, det måste inte vara dyrt och stort, bara jag får öppna paket är jag nöjd..
Nu var ju inte detta menat så att alla ska känna sig tvugna komma med paket var gång vi ses, det vill jag inte!! Jag längtar hellre till jag fyller, om jag får paket var och varannan dag så kanske tjusningen försvinner! Mina närmaste vänner och jag brukar uppvakta varandra vid födelsedagar och jul och det räcker så bra för min del!
Kram till er alla!!





6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra vinterbilder! Jag vet ju att det är såååå vackert! Vad glad jag blir att lyktan lyser vackert på kvällen :-)
Kram till er alla från UL

Vittblandat sa...

Hej!
Håller med om att paket verkligen är så himmelens kul! Vilken jättefin lykta!! Änglar vill jag verkligen se!
Kram Katja

Anonym sa...

Halloj! Härligt med vinter och att slippa slask och snö!E.S

Anonym sa...

Hej på dig!!
Fin ängelburk:)))
kram från mig (KH)

Anonym sa...

Det var väl inte den första !?
kh

Anonym sa...

Trevlig helg på dig!
Kram från mig (KH)