tisdag 3 februari 2009

Ojdå, här var det länge sen jag uppdaterade.. Det har inte hänt så mycket spännande i mitt liv på sista tiden.. I och för sig så gör det väl sällan det..



Denna gamla "fula" ljusstake har jag köpt på någon auktion nångång, den har förmodligen följt med i någon fyndlåda. Den har stått ute på inglasade verandan men nu blev jag sugen att se den ofta så jag tog in den. Ska jag måla den vit eller ska den få ha sin skavda gröna färg kvar, nån som har någon åsikt??
Härligt med ljusare tider, det känns i luften att vi går mot vår! Än har vi ofått mer snö, så bakslag får vi räkna med.. Om ungefär 2 månader kan vi dra igång stugan för i år, jippi vad jag ser fram mot det!!
Funderar på vilka plantor jag ska så i år, sonen (8 år!!) läser Impecta med mig, han ska också beställa till sig!
Häromdagen undrade han om vi kunde läsa Impecta som belöning när läxorna var gjorda, gissa om mammahjärtat tickade hårt då?! Vi har kryssat i katalogen ungefär som barnen gör i leksakskatalogerna inför jul.. Allt är fint, men sonen älskar mest pumpor i alla de storlekar och färger..


Hittade denna lykta på Ugglan i Arvidsjaur, billig men fin!


Hoppas alla får en bra dag! Vi ses igen!
Kram!
(ps. på lördag får vi besök från Stockholm, åh så kul vi ska ha. ds)




5 kommentarer:

Anonym sa...

skulle du inte kunna hänga/ringla pärlband eller något liknande runt/i ljusstaken lixom? Är så glad av dagens besked för pappa får behålla jobbet!!
Kram UP

Anonym sa...

Jo jag hörde att Lövholmen ryker i stället.. Den enes död, den andres bröd..eller hur det nu var
Hm, ska testa med pärlor eller nåt
/M

Prinsessan och jag sa...

Hej, Vad kul att du vill vara med i våran Prinsess-tävling. Vad spännande med pumpodling, men det går väl lika dåligt som i här Piteå kan jag tro...Men mina storbarn tyckte det var kul att odla i alla fall! Snygg glaslykta! Ha det bra! /Yvonne-prinsessans mamma

Västbacken sa...

Jag tycker mycket om vitt men ljusstaken tycker jag är fin som den är.

Ha det bra

Lotta

Anonym sa...

Ljusstaken tycker jag ska vara som den är, men häng gärna på pärlor runt om. Vad härligt det är med tulpaner i vasen - då går man mot ljusare tider. / Vi ses på lördag! Kram UL