måndag 30 november 2009

Ny vecka, ny dag, nya tag!
I morse när barnen gått la jag mig på soffan hos katten en stund, en lång stund blev det.. Så himla härligt kunna unna sig en tupplur!
Jag har gjort några småarrangeman av växterna jag köpt i stan i lördags, men bilderna blir så himla dåliga att de går inte att lägga ut här.. Hur jag än belyser och har mig så blir det alldeles svart och fult.. Och om nu nån bild råkar bli ok, ja då är det en massa bråte runtomkring så den kan jag ju inte heller visa.. grrr..
Nåja, jag provar senare, få se om jag lyckas bättre då!
I går var det julskyltning som bekant, men vi hade så * kallt att vi skippade att gå ut, trist av oss, kanske nån tycker, men så mysigt sitta vid järnspisen och elda och mysa..
~~~~
Jag är helt enkelt inte gjord för att bo på dessa breddgrader.. Alla andra längtar efter snö och kyla, men jag tycker det är helt ok med slast och plusgrader.. Ok, lite blött och halt, men man kan ju anpassa sig efter det också!!
~~~~
Nu ska jag fixa lite lunch och sen kanske jag ska leta julgardiner och dukar i gömmorna!

Ha en bra dag allesammans!
Nika

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul..

Moa