söndag 25 oktober 2009

Jaa, nu är jag tillbaka igen efter ett par dagar i huvudstaden!
Gisses vad jag sprungit runt på mycket kul, upptäckt nya butiker och cafeér! Jag har handlat en del, mest kläder, men även lite fina saker som jag absolut inte kunde låta bli!
Jag har inte hunnit fota alla grejer än, men det kommer..
Trots att Stockholmarna säger att Gamla stan är uttjatat och en turistfälla så trivs jag jättebra där!
Det är så vackert, jag riktigt känner hur gamla kungar och pigor sprungit där mellan husen i de trånga gränderna, nostalgiskt värre!
~~~~~
Sen finns ju några av de bästa butikerna i Gamla stan, det gör ju inte saken sämre..
~~~~
Sonen och jag har även besökt Walking with dinosaurs på Globen!
Det var en fantastisk show, väl värd det pris vi fick betala, 500 kr/st! Vi satt längst fram så vi missade ingenting, vi höll nästan på att bli uppätna av ett av monstren (om du frågar sonen..) Verkligen verklighetstrogna robotar, otroligt!
Så otroligt med folk det var där, men trots det var det ingen trängsel, varken före eller efter. Vi fick lätt plats på första bussen vi klev på, fast jag trodde vi skulle få tillbringa kvällskvisten i nån busskö nånstans!
Härligt ordnat!!
~~~~
Tack kära U med familj för att vi fått vara med er i veckan, jag vet inte hur jag ska kunna återgälda er.
~~~~
Sov inget på tåget i natt så det blir en tidig kväll i kväll, funderar faktiskt redan på att börja med kvällsbestyren
Ha det bra allesammans!
Vi hörs och vi ses!
Kram
Nika


4 kommentarer:

Aspliden111 sa...

Jo, jag hajjar! = )
Har tittat in hos dig med jämna mellanrum och tänkt fråga Nina varje gång jag pratar med henne om det är "du", å visst det var ju du!
Jättehärlig blogg och nästa gång vi svänger om hos grannen kanske det knackar bakom din dörr!?!
Ha det gott i höstdimman!

lovefriidrott sa...

Hej

Jag Älskar gamla stan, sen får det vara hur utjatat som helst.
Ni verkar ha haft det toppen.
Ha en fortsatt trevlig tisdag
Kram Sari

Anonym sa...

Alltså nog blir jag avis. Gamla stan är ju så mysig!! Har shoppat nya glasögon i helgen och förhoppningen är att kära mor och far kan hämta dem idag när de är i S. Pappa ska kolla upp sin kära Toyota som faktiskt har ett fel! (Han antyder att bilen är ofelbar!) Köpte nya snygga, bruna stövlar också...Har idag killar i huset som ska koppla in nya element så vi tillslut får koppla på sjövärmen! blir spännande. Vi måste ses snart.Kram UP

Anonym sa...

Tack själva, kära N och I.
Ni är hjärtligt välkomna tillbaka till Sthlm när ni så önskar :-)
Kram UL.