lördag 5 september 2009

Se så vackert min egenodlade Dahlia blommar! Den har flera blommor och knoppar outslagna.. Jag har haft den ute hela sommaren men av någon outgrundlig anledning hann jag flytta in den på inglasade verandan innan första frosten i år, vilken tur! Här i norr är det flera veckor sen första natten med minusgrader, vårens järnnätter hann knappt gå över innan ny frost tog vid.. En stor nackdel med att bo i norr..
Men till vår stora lycka har vi ju inglasningen så växterna får som sagt flytta in dit
när kylan närmar sig!
Nu håller jag på att fixa till där inne på inglasningen, det har lust att bli förråd där.. Tomma blomkrukor, jordsäckar, överblivna möbler i väntan på bättre placering osv osv. Nä nu ska jag ta mig i kragen och göra klart där inne så vi kan njuta där istället för att se allt som är ogjort..

Hoppas alla har en trevlig kväll med mycket mys och lördagsgodis!

Kram
Nika

Inga kommentarer: