tisdag 8 september 2009

På affär´n hade de dessa jättefina ljung som jag bara blev tvungen köpa i dag! Nog kan man säkert göra ett snyggare arrangemang av dem men jag känns ganska nöjd ändå.. Sommarens Bacopa (stavning?) är ju som vackrast nu så jag hade inte mage att ta bort dem..
I morgon ska jag leta några fina grenar i skogen som jag kan stoppa ner i krukan på lämpliga ställen. Jag tycker det är fint med olika nivåer i samma kruka.
~~~~
Min käre make har målat inne på den övre balkongen i dag, väggar och tak ska bli vita, redan nu känns det ljusare i tv-rummet uppe! Himlars så duktig han varit, målning och traktorkörning är hans grejer! ;-)
I våras kastade jag bara ur mig att jag ville ha en liten veranda i ett hörn här utanför - på 30 minuter hade jag en!! Han hade en färdigspikad trall som bara låg och skrotade som han snabbt som blixten tog hem och lade ut, va???? När det gäller traktorjobb är han inte nödbedd!!
Nu ligger han på soffan och snorar, den årliga höstförkylningen har hunnit ifatt honom.. Alla som har en karl vet ju hur sjuk en karl kan bli av lite nästäppa.. ;-))
Ha en trevlig afton alla ni som läser här!
(och förstår min humor)
Kramar till er alla!
Nika

Inga kommentarer: