tisdag 24 mars 2009

Bild från Trädgård & blommor, nr 1/2009
~~~~~~
Precis så vill jag ha det på min veranda i sommar! Det är nog bäst börja jobba på det.. "Någon" använder den stora inglasade verandan som förråd vintertid.. Trots att jag försöker tala mig själv till rätta varje år så hjälper det inte!
Nåja, så fort solen tittar fram blir det ju ganska varmt där ute, så jag kan nog börja stöka där ganska snart!
Dokument som jag inte har en aning om var det kommer från, men fint är det! Jag har badat papperet i te för att få fram den fina patinan - det ser riktigt gammalt och nött ut.

Förra veckan beställde jag lite tyg från Tistel och titta här vad trevliga Pernilla stoppat med i paketet, ett hjärta!
Gissa om jag blev glad?!?!
Tack så jättemycket!
Tyget ska jag visa upp senare när jag sytt gardiner av det! Tunnt fint, med broderade rosor på, vackert!

~~~~~~

Här har vi riktigt aprilväder, det ömsom snöar, ömsom skiner solen. Det verkar som vi får en tidig vår i år, enligt de gamla här i byn, iallafall! Deras vädersiande ska man inte förakta..
~~~~~

I går hade jag en ytterst intressant upplevelse - jag besökte en healer! Hon prickade in mina åkommor klockrent och det finns ingen möjlighet att hon kunde veta nåt i förväg, omtumlande, fantastiskt, spooky.. Henne ska jag besöka fler gånger minsann!

~~~~~~

Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

Kram!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, har nu hittat hit till din fina blogg!
Blir garanterat fler´besök:) /MiM

Vända blad sa...

Hej! Kul att du tittade in till mig ;) Måste kika runt på din fina blogg, vilken tur att du visade mig vägen hit!
Kram Maria

Lina sa...

Hallå där
Har du gjort något utav den där gamla boken du köpte på loppis när jag var med??
Har aldrig kommit ihåg att fråga.
Ha det bra
kram från mig