söndag 23 augusti 2009

Vi har haft en underbart mysig helg i stugan, sovmorgon, loppis, shopping, middag på kinarestaurang!
Vi har även hunnit med att träffa makens kusin, som han inte träffat på 25 år! Jag, däremot, har träffat henne 2 gånger, bara nu i sommar! Knepigt va, men maken har råkat vara borta på jobb båda gånger jag träffat kusinen..
Det är faktiskt 2 veckor sen vi var till stugan sist och på växtfronten har det hänt en hel del! Många av växterna blommar som bäst nu, lite väl sent på säsongen, kan tyckas, jag undrar om det är nån fler som har det så i år?
Växterna är som vackrast nu när frosten närmar sig med stormsteg..
Usch, blä, fyyy för vinter!
Vill ha mer och längre sommar!
Tur jag har min Stockholmsresa att se fram mot!
~~~~
I går morse, tidigt som skrutt, fick jag ett efterlängtat telefonsamtal! Min kära väninna Å ringde och berättade att deras katt höll på att föda ungar, jag skulle närvara som kattmorska.. Men nu råkade det sig inte bättre än att jag var 20 mil bort så jag missade tilldragelsen, trist.. Jag hade verkligen sett fram mot att få vara med..
Åja, man kan ju inte vara med överallt samtidigt, jag fick ju mysa i stugan iallafall!
~~~~
Ha en trevlig kväll!
Kram
Nika


1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas allt gick bra med katten trots att du inte var där! Mor och far åker till Rohdos i september och du till Stockholm. Skulle vilja vara en fluga i era väskor och hänga med! Ha det så trevligt om vi inte hinner språkas! Kram/UP