måndag 13 april 2009

Så var påsken över och förbi för i år, mycket mat och godis har det blivit! Vi har haft helt underbart väder här i norr, solen har lyst en hel del!! Inte har man velat vara inne och pyssla, jag har knappt hunnit kolla runt på mina favvobloggar..


Svärmor har hälsat på oss, det var ganska länge sen hon tog mod till sig och körde de 15 milen hit! Nu var vägen helt bar och torr så hon slog till, hux flux!
Jättekul att få ha henne här ett par dagar!
När hon åkte hemåt igen så tog hon vår dotter med sig så dottern skulle få gå på stan och ha semester från oss övriga i familjen ett par dagar..
(tillåt mig säga: SKÖNT!)
Visst älskar jag min dotter hur mycket som helst, men tonåren kan vara jobbiga vissa dagar, vi råkar i luven på varandra ibland..

Nu äntligen har jag börjat nåla och sy i det vackra tyget jag beställde från Tistel, jag ska göra längder till hallfönstret av det. Tyget är så fint med broderade rosor på.
Loppisfynd!
Denna gamla bok: "Kärlekens och äktenskapets etik" (minns inte tryckår men tror det var på 1940-talet) har jag hittat på någon loppis nångång. Den är ganska skrattretande att läsa, kvinnans huvudsakliga uppgift var att behaga mannen i alla lägen.. När man läser i boken så ser man att vi kvinnor gjort vissa framsteg mot jämställdhet, det är långt från rättvist i boken..

~~~~~~

Nu ska jag lägga mig och läsa denna förträffliga bok så jag kan serva familjen lite mer, jag kanske får nåt litet tips!!

~~~~

Kram till er alla!









2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon
Ja nu är påsken slut....det har varit så skönt att vila upp sig där ute med en massa god mat och lite sol ( solen lös i 2dagar av 5!)
Vi låg och solade och lagade mat bakom Berkön dom dagarna, så mysigt.

Ha det bra
Kram Pernilla

Anonym sa...

Påsken har varit fantastisk för oss med besökare från Västernorrland. Varit ute hela dagarna, fiskat lite, ätit som galningar och solat och pratat och...tagit det lugnt. skönt!! Nu är jobb och dagis igång igen. I är på ridläger i tre dagar så hon har nog jättekul. Annars är allt lugnt.
Kram UP