torsdag 29 april 2010

Jag snubblade över dessa vackra Calandivor förra dagen!
De har jag tänkt ha ute vad tiden lider..
Nu kommer vi till ert stort problem - nämligen..

.. väderleken.. Vi har så himla mycket snö kvar än, det är åtskilliga minusgrader ute om nätterna. Vi har just så pass fått vår här i norra landsdelarna.
Jag tycker att det räcker nu - bort med snön, helst i dag, nuuu!!
~~~~
Sonen och jag har dock börjat med vårsådden inomhus! Sonen har planterat pumpor och tomater, dessa förvaras nu på köksbordet ;-) Det är mycket viktigare med hans frön än att vi i familjen får sitta som folk när vi ska äta - han är för härligt intresserad!
~~~~
Han går i 3an och de ska få prova praoa en dag i vår - han har redan pratat med den lokala blomsterhandeln så han ska vara där! Jättekul!
~~~~
Gossen och jag brukar vara dit titt som tätt och där blir han väldigt väl mött!
Personalen pratar mer växter och skötsel med honom än med mig! De brukar säga: "Jaha, är det den blivande trädgårdsmästaren som kommer" när vi går in där.
Härligt va?
~~~~
Ha en bra dag alla mina läserskor!
Kram
Nika

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig om att det räcker med snö nu. Det tar så lång tid innan den försvinner i år! Tror inte vi hade så här mycket snö vid denna tid i fjol. Annars tänkte jag kanske komma förbi i helgen o visa min nya bil! Men vis er ju. Kram UP