torsdag 20 januari 2011

Bilden är lånad från internet!
Ett sånt bord har jag ute i nåt av mina gömmor, jag har haft funderingar på att ta in det i köket. Just nu har vi ett stort runt klaffbord från 1898 som matbord. Jättejättesnyggt, men lite opraktiskt då det har väldigt många ben..
~~~
Vidare..
Det är mycket som snurrar i skallen nu, många händelser som påverkar mitt liv som jag inte kan påverka..
Jag har svårt sova som det är och nu är det stört omöjligt, alla problem blir stora och oövervinnerliga om nätterna..
Så mycket hänger på ett "ynka" besked från en viss myndighet..
~~~
Men i dag måste "vi" rycka upp oss!
Maken fyller 50 år och det måste vi fira med dunder och brak!
Hurra, hurra, ja må han leva uti hundrade år!
Nu ska jag försöka göra Slabangtårta a la Nika, fort är det gjort, hoppas jag!
~~
Kanske måste dra dammsugarn ett varv. Det löns nog inte städa, jag gissar att det kommer att bli stökigt i eftermiddag!
Jättekul, välkomna alla som känner sig manade!
~~
Ha en bra dag!
Nika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Nika...

Du får mer än gärna dela med dej av receptet som du bakade av,, slabangtårtan eller hur du nu skrev..
Kram å tack på förhand...

Smurfen....